ZABORAVILI STE DETALJE?

Istraživanje o goji bobicama – 1. deo

od / субота, 28 јануар 2017 / Objavljeno u Istraživanja i analize, Novosti, Proizvodi, Uncategorized, Zdravlje
goji berries

Uvodna reč urednika: Svesni smo činjenice da je veliki deo informacija na internetu neosnovan ili netačan, a često i izmišljen. Kada te informacije imaju veze sa ljudskim zdravljem, situacija postaje mnogo ozbiljnija. Shodno tome, odlučili smo da podatke o goji bobicama potkrepimo zvaničnim rezultatima istraživanja koja su sproveli psiholog Paul M. Gross, doktor Xiaoping Zhang i njegov brat Richard Zhang i objavili u knjizi „Wolfberry – Nature’s Bounty of Nutrition & Health“ (Goji Bobice – Prirodna Premija Ishrane i Zdravlja). U narednom periodu ćemo vam predstavljati rezultate istraživanja iz ove knjige kako bismo otklonili svaku sumnju u bogati nutritivni sastav goji bobica koje imaju zaista blagotvorno dejstvo na ljudski organizam.

 

13 NUTRITIVNIH SASTOJAKA KOJI SE ISTIČU U SASTAVU GOJI BOBICA

 

Nakon sagledavanja nutritivnog sastava goji bobica i uzimajući u obzir preporučene dnevne doze (RDI – Reference Daily Intake – Preporučena dnevna doza) predstavaljmo vam 13 nutritivnih sastojaka koji se ističu u sastavu goji bobicama.

1. POLISAHARIDI – PREBIOTICI (BILJNA VLAKNA)

Kao bogat izvor prebiotika kao biljnih vlakana, goji bobice nude brojne potencijalne zdravstvene benefite. Biljna vlakna su izuzetno važna za dobro funkcionisanje crevne flore, a zdrava crevna flora je važan preduslov za ljudsko zdravlje uopšte. Da bismo bolje razumeli važnost polisaharida, prvo ćemo razjasniti razliku između probiotika i prebiotika.

Prebiotici su posebna vrsta biljnih vlakana i oni su “okidač” za razvoj bakterija koje imaju pozitivne efekte na crevnu floru, služe i kao “aktivatori razmnožavanja” probiotika unetih hranom, a “štite ih” indirektno od kiselog želudačnog sadržaja.

Probiotici su živi mikro-organizmi koji se nalaze u hrani koju jedemo (posebno onoj fermentisanoj – jogurt, kefir, kiselo mleko, fermentisani meki sirevi-gauda, miso supa, tempeh od soje, kiseli krastavčići – turšija…).

Međutim, probiotici imaju jednu manu, smatra se da dobar deo probiotika iz hrane ne može da preživi “kiselu želudačnu sredinu”, pa moramo da budemo spremni na „tužnu istinu” da opstanak hranom unetih probiotika nije maksimalno zagarantovan.

Zato su nam potrebni i prebiotici kojih u velikim količinama u goji bobicama.

2. VITAMIN B2 (RIBOFLAVIN)

Kao esencijalni vitamin koji podržava energiju metabolizma, riboflavin je potreban za sintezu sa ostalim vitaminima, a služi kao i prateći faktor za funkcionisanje enzima. Visoki sadržaj riboflavin u goji bobicama osigurava 100% preporučene dnevne doze kada se konzumira preporučena količina goji bobica.

3. VITAMIN C

Goji bobice su veliki izvor vitamina C i obezbeđuju blizu jedne trećine preporučene dnevne doze za jedno konzumiranje goji bobica u danu.

4. BETA-KAROTEN

Goji bobice su već odavno poznate po visokom sadržaju beta-karotena što se može primetiti u izrazitoj crvenoj boji goji bobica. “Rich Nature” laboratorija je objavila rezultate analize po kome u 100 mg goji bobica nalazi 7 – 12 mg beta-karotena što predstavlja ektremno viskok nivo pristopačnosti ovog elementa.

5. ZEAXANTIN

Nedvojbeno je da u strukturi molekula goji bobica zeaxantin ima extremno visoko prisutstvo, oko 13 puta veće nego u spanaću. Zeaxantin pripada grupi karotenoida i tako je deo dragocene porodice antioksidanata. Njegova najvažnija uloga je u zdravlju oka. Zeaxantin i lutein su glavna preporuka oftamologa za sve starije osobe i one koje žive u predelima sa velikim količinama sunčanih dana tokom godine.

6. BAKAR

Sadržaj bakra u goji bobicama je daleko iznad svih minerala. On je bazni materijal u strukturi svih tkiva a posebno i u krvnim sudovima. Nalazi se takođe i u mišićima, mozgu i jetri, a ima visoku prisutnost u najmanjim krvnim sudovima, kapilarima. Stoga, bakar se može posmatrati kao esencijalni kofaktor za strukturu tela i psiholoških funkcija. Njegova prisutnost u goji bobicama je dva puta veća od preporučene dnevne doze, ali svakako u granicama tolerancije za ljudski organizam.

goji bobice cena

7. MAGNEZIJUM

Magnezijum u goji bobicama snabdeva skoro trećinu preporučene dnevne doze. Magnezijum participira u energiji metabolizma, mišićnim kontrakcijama, penosu nervnih impulsa i formiranju kostiju. On je neophodan kofaktor za nekoliko hiljada enzima koji su uključeni u sintezu masnih kiselina i proteina. Magnezijum je važan za odražavanje nivoa kalcijuma u ćelijskim mebranama najčešće kod srca i mišićnih ćelija.

8. KALIJUM

Izvor kalijuma u goji bobicama je oko 25% od preporučene dnevne doze. Kalijum je esencijalni dijetalni mineral kao elektrolit u našem telu. Normalno funkcionisanje našeg organizma, posebno impulsa nerava zavisi od dovoljne količine kalijuma.

9. SELEN

Potrebna dnevna doza selena u ljudskom organizmu je 55 mcg dok ga goji bobice u jednoj konzumaciji obezbeđuju u količini od 50 mcg što predstavlja 91% dnevne preporučene doze. Selen je sastavni deo antioksidativnih enzima ćelijske membrane, koji zajedno sa vitaminom E obezbeđuje taj antioskidativni efekt. Selen takođe ima ulogu u proizvodnji hormona kao što je prostaglandin koji je važan za kontrolu krvnog pritiska.

10. CINK

Goji bobice obezbeđuju približno 25% preporučune dnevne doze cinka. Cink je kofaktor preko 100 enzima, posebno onih koji su uključeni u metabolizam proteina, ugljenih hidrata i masti. Cink je esencijalni za sintezu proteina i funkcionisanje ćelijske membrane, takođe za rast i obnavljanje tkiva, zarastanje rana, obnavljanje preloma kostiju i funkcionisanje nerava. Uzimajući u obzir ulogu razvoja i obnavljanja, cink je krucijalni mineral koji podstiče rast dece.

11. LINOLEINSKA KISELINA

Goji bobice su bogate linoleinskom kiselinom i sadrže čak trećinu preporučene dneven doze. Linoleinska kiselina i druge omega-6 masne kiseline pripadaju grupi dobrih masti zvanih polinezasićene masne kiseline. Ove masne kiseline su zaslužne za zdravlje srca i obavezne su za unošenje u organizam, a goji bobice predstavljaju njihov dobar prirodni izvor.

12, 13. AMINOKISELINE – ARGININ I LEUCIN

Goji bobice su bogate aminokiselinama među kojima se posebno ističu arginin i leucin i one imaju važnu ulogu u rastu ljudskih ćelija.

Sa ovim smo završili odlomak iz knjige koji nam predstavlja najvažnije nutritivne sastojke goji bobica. S obzirom da se bavimo organskom proizvodnjom goji bobica već 4 godine, preporučamo vam da pogledate naše organske proizvode koje imamo u ponudi na OVOM LINKU.

VRH